Letos sta dva izdelka Cambridge Audio – Melomania 1+ in Evo – osvojila prestižno nagrado Red Dot za oblikovanje izdelkov. Odpotovali smo v muzej Red Dot, da bi praznovali z drugimi zmagovalci med tednom oblikovanja Red Dot Design Week 2022.
Ko smo na vlaku iz Dusseldorfa v Essen, Ged Martin občuduje funkcionalne oblikovne dodatke naših sedežev – zložljiv koš, spravljen pod mizico, vtičnice ob sedežih. Tudi dejstvo, da gre za dvonadstropni vlak. V razporeditvi vsega je urejenost in pamet, ki ne uide njegovemu očesu.
Kot vodilni oblikovalec izdelkov pri Evo, enem od naših dveh letošnjih dobitnikov nagrade Red Dot Design Award, je Ged dosegel mejnik v karieri, saj si je med študijem na univerzi zamislil osvojiti eno od prestižnih nagrad. Evo je zdaj uvrščen poleg Melomania 1+ v letopis Red Dot, tako na spletu kot v fizičnih izvodih. Izjava žirije navaja, da Evo »navdušuje s skrbno izbranimi materiali. Sklicujejo se na preteklost in hkrati kažejo na prihodnost.«
Kot nekdo, ki svoj navdih za oblikovanje črpa iz vsega, od 10 načel oblikovanja Dieterja Ramsa do kuhinjskih pultov, je raziskovanje muzeja Red Dot in zmagovalcev nagrade Red Dot Design Award 2022 pred odprtjem za širšo javnost vznemirljiva možnost. Ure in ure tavamo naokoli, saj Ged preučuje vse, od nadzornih plošč pametnega doma (najraje ima tiste z gumbi, ki se odzivajo na otip) do ferrarijev.
Žirija Red Dot ima prav pri tem, da so bili materiali, uporabljeni v Evo, zelo premišljeno izbrani. Pred oblikovanjem Eva so se Ged in ekipa udeležili razstav o oblikovanju in notranjosti z namerno zasnovo pretočnega ojačevalnika vse-v-enem, ki bi bil kot doma v številnih dnevnih sobah. Trajnostni material Richlite – ki se uporablja tudi kot alternativa ebenovini v kitarah – je bil poleg orehovega lesa, ki se nanaša na naš prvi izdelek, ojačevalnik P40, ena od dveh izbir stranske plošče.
Ged dodaja: »Od samega prvega koncepta Eva smo bili osredotočeni na to, da bi obliko naredili dovolj preprosto, da bi lahko uporabili vrsto pločevinastih materialov, kot bi jih uporabili pri vrhunskem projektu notranje opreme ali kosu pohištva. Iskali smo materiale, kot so Corian, Durat in Fenix NTM, ki se pogosto uporabljajo za pulte, nato pa smo našli Richlite. Všeč mi je in v prihodnosti bi rad z njim naredil več.
»Pogosto med projektom dodatno raziskujete in včasih najdete kritičen razlog, zakaj material ni primeren, vendar je Richlite premagal vse ovire. Želeli smo, da Evo dopolnjuje okuse ljudi in se ujema z njimi, zamenljive stranske plošče pa to omogočajo.”
Ged deli, kako se bo razvil osnutek povzetka za izdelek, ko bodo raziskovali obstoječe izdelke, trenutne trende oblikovanja ter prepoznavali potrebe in želje strank. »V bistvu poskušamo sočustvovati s končnim uporabnikom,« pravi.
To je ta proces, zaradi katerega ima Evo sprednji del velik zaslon poleg dvojnega koncentričnega gumba, za katerega Ged pravi, da je bil "velik izziv, da bi bil pravilen".
»Tako na primer druga številčnica gumba ni fizično pritrjena na lonec. Za to smo se odločili, da bi dobili natančen občutek klika, ki smo ga želeli. Namesto tega ima na zadnji strani lasersko natisnjen niz črt, ki jih bere fotoreflektor, ki je nekoliko nazaj v enoti. Ko gre gumb skozi en klik, se informacija sporoči enoti in nato prikaže uporabniku s simbolom vira, ki se koncentrično premika na zaslonu. Doseči, da nekaj takega dobro deluje, je precej zapleteno, a upajmo, da je za poslušalca vredno.”
Dodal je: »Zavestno smo se odločili vlagati v fizične dele, s katerimi ljudje še vedno komunicirajo, čeprav se zdaj veliko interakcij izvaja z našimi telefoni. Mislim, da je pomembno, da ko se dotaknete gumba ali daljinskega upravljalnika, ste prepričani, da je to kakovosten izdelek in da uživate v njegovi uporabi."
Poleg načela Dieterja Ramsa, da ima »dober dizajn čim manj dizajna«, se Ged zgleduje tudi po oblikovalcih, kot so Naoto Fukasawa, Jasper Morrison in Jacob Jensen, ki so vsi v preteklih letih prejeli nagrade Red Dot Awards. za izdelke, vključno z urami, očali in kuhinjsko posodo. Zdaj bo postal nagrajeni vrstnik svojih muz.
Čestitke Ged!